Artificial General Intelligence in health professions education: are we really prepared?
DOI:
https://doi.org/10.29105/innoacad.v1i3.46Keywords:
generative artificial intelligence, Prevention, healthAbstract
The review of the article Preparing for Artificial General Intelligence (AGI) in Health Professions Education analyzes the potential impact of Artificial General Intelligence (AGI) on health sciences education. The authors explore how the emergence of AGI in 2022 caught educational institutions by surprise and argue that the same could happen with AGI if adequate preparation measures are not taken. Key characteristics of AGI are described, such as multimodality, adaptability, and autonomy, and the review examines how these will revolutionize teaching through personalized electronic tutors, adaptive curricula, and the automation of administrative tasks. The possibility of enhancing personalized learning and redefining the role of the teacher is highlighted, with educators shifting from being knowledge transmitters to facilitators of critical thinking and decision-making. The arrival of AGI demands strategic planning from institutions, fostering its ethical and effective integration to improve the training of health professionals.
Downloads
References
Masters, K., Herrmann-Werner, A., Festl-Wietek, T., & Taylor, D. (2024). Preparing for Artificial General Intelligence (AGI) in Health Professions Education: AMEE Guide No. 172. Medical Teacher, 46(10), 1258–1271. https://doi.org/10.1080/0142159X.2024.2387802 DOI: https://doi.org/10.1080/0142159X.2024.2387802
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Manuel Millán

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores y autoras conservan los derechos de autor y otorgan a InnovAcademia el derecho de la primera publicación de sus trabajos, los cuales se publican bajo la licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0), por lo cual el usuario es libre de usar, compartir y adaptar el contenido de la revista siempre que se otorgue el crédito, no se use para fines comerciales, y se comparta cualquier material derivado bajo la misma licencia CC.
Política de Autoarchivo
Los autores y autoras pueden establecer acuerdos adicionales de licencia no exclusiva para la distribución de la versión publicada de su artículo o ensayo (por ejemplo, depositarlo en un repositorio institucional o incluirlo en un libro), siempre y cuando se mencione que la publicación original se realizó en esta revista.
Se permite y se alienta a los autores a publicar su trabajo en línea (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede conducir a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor del trabajo publicado (consulte El efecto del acceso abierto).